Publikace poutavým jazykem a s historickými a filozofickými přesahy představuje filmové
právo chápané jako soubor právních norem, s důrazem na autorskoprávní problematiku. V
centru zájmu je přímá či nepřímá regulace výroby a distribuce filmu. Současná úprava
filmového práva autorského v České republice je přiblížena i prostřednictvím náhledu na jeho
historické podoby. Srovnáním s filmovým právem v dalších zemích, zejména ve Spojených
státech amerických, publikace načrtává kritické body i možné inspirace. Kniha na toto téma
byla několik let očekávána jak v oblasti kinematografie, tak právní praxe, je jedinou aktuální
publikací přehledně podávající výklad filmového práva na českém knižním tru a je důležitá
pro všechny profese filmového průmyslu, právníky i studenty práva.
O autorovi
Ivan David spojuje erudici, zaujetí i praktické působení v oblastech filmových studií i práva a
právní vědy, působí jako advokát se zaměřením na právo duševního vlastnictví. Je
absolventem oboru právo a právní věda na Právnické fakultě UK a oboru filmová studia na
Filozofické fakultě UK. Mimo jiné byl iniciátorem a hlavním organizátorem (2007 – 2011)
filmového festivalu Psycho Film a v srpnu 2013 byl jmenován expertem Státního fondu
kinematografie se specializací na ochranu práv ke kinematografickým dílům a jejich
záznamům.