Projevy, prevence a možnosti ovlivnění
Zlobí, ruší, neposlouchá, neustále má s někým konflikty, takové bývá dítě s problémy v chování. Problémové chování má mnoho příčin, učitele ale často zajímá především to, jak s dítětem pracovat a jak mu pomoci začlenit se mezi vrstevníky. Kniha zkušené odbornice nabízí zejména předškolním pedagogům vysvětlení příčin poruch chování, možnosti jejich prevence a také ovlivnění projevů problémového chování. Vychází ze své mnohaleté praxe speciální pedagožky a jednotlivé tipy a strategie ilustruje pomocí kazuistik z praxe. Publikace je určená předškolním pedagogům, psychologům a dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi, které mají problémy s chováním.
PhDr. Zdeňka Michalová, Ph.D., absolvovala PedF Karlovy univerzity, obor speciální pedagogika a FF UK, obor psychologie. Pracuje jako vedoucí SPC pro žáky s poruchou chování a učení při ZŠ pro děti se specifickými poruchami chování v Praze a zároveň jako odborná asistentka na PedF Technické univerzity v Liberci. Publikuje články a statě o specifických poruchách učení a chování, podílí se na tvorbě učebnic pro děti s dyslexií. Vydala například knihu Sondy do problematiky specifických poruch chování (nakladatelství Tobiáš).