Ve své knize Douglas Rushkoff zkoumá, jak se z korporací, původně abstraktních právních entit, stala skutečnost, která dominuje současnému životu, a to zdaleka ne jen v ekonomickém ohledu. Korporativismus a jeho ideologie prostoupily všechny aspekty občanského života, obchodu i kultury. Život, s. r. o. ukazuje, jak se došlo k tomu, že se na své domy díváme spíš jako na investice než na místa k žití, jak se z internetu, revolučního sytému sdílení, stal jen další prostor k obchodování, jak skrze korporace a jejich značky přemýšlíme a navazujeme vztah jeden k druhému i ke světu. Pozornost věnuje autor zejména finančnímu systému, o který se korporace opírají, a bankovní krizi, k níž tento systém dospěl. Svou varovnou knihu, která dává vzpomenout na slavný titul Bez loga Naomi Kleinové, však autor uzavírá optimisticky - výčtem příkladů, kdy se lidé dokázali spojit k osobní a bezprostřední aktivitě v nejrůznějších podobách a kdy došlo k renesanci lidské činorodosti a obnovení komunitních vztahů.