Lidé s mentálním postižením tráví většinu času mezi lidmi s handicapem, mají méně kontaktů s většinovou společností. Nemají tak možnost získat dostatečnou sociální zkušenost, proces učení se sociálním dovednostem je u těchto lidí náročný. Často je trápí neobratnost při komunikaci, nedorozumění, negativní reakce ze strany okolí, nízká sebedůvěra. Snižují se jejich šance na trhu práce, prohlubují se sociální bariery mezi lidmi s postižením a většinovou společností. Pro odstranění těchto barier je zapotřebí zaměřit se u nich na podporu sociálních dovedností. Jednotlivé aktivity jsou v rámci každé kapitoly řazeny od méně náročných po náročnější. První části kapitoly tak obsahuje aktivity, které lze uskutečnit i s klienty, u kterých jsou jednotlivé dovednosti a schopnosti zastoupeny pouze v omezené míře, zatímco závěr každé z kapitol se věnuje aktivitám určeným pro klienty, u kterých jsou dané schopnosti a dovednosti již více rozvinuty. Knihu využijí především speciální pedagogové, lidé, kteří pracují s dospívajícími a dospělými osobami s mentální retardací.
Mgr. Martina Hájková působí na katedře sociologie a andragogiky FF UP v Olomouci.
Bc. Vendula Solovská, Dis., pracuje jako vedoucí sociální služby Aktivizační a rozvojové programy, vede a koordinuje pracovníky sociální služby SPOLU Olomouc, Středisko podpory integrace, Olomouc.
Mgr. Petra Jurkovičová, Ph.D., pracuje jako odborná asistentka Ústavu speciálněpedagogických studií PdF UP v Olomouci. Vedla odborný seminář na téma rané péče o děti s kombinovaným postižením, organizovala podpornou skupinu pro dospělé klienty s mentálním postižením v Centru denních služeb Oáza Zábřeh.