125 způsobů jak ovlivnit přitažlivost,použitelnost a vnímání designu
Ať už vedete marketingovou kampaň, tvoříte videohru či rozhraní webu, nebo třeba připravujete muzejní expozici, potřebujete univerzální vodítka, díky kterým vaše dílo publikum zaujme a usnadní mu jeho používání. Tato obecná pravidla jsou průmětem znalostí mnoha teoretických i praktických vědních disciplín od kognitivní psychologie přes antropologii až třeba po matematiku.
Věhlasní autoři vás s těmito neměnnými pravidly důkladně obeznámí a naučí vás je využívat. Na řadě příkladů a ilustrací z praxe pochopíte, kterých aspektů se má váš design držet, a jakých se naopak vyvarovat. Kniha vám tak poslouží jako cenná ucelená studnice klíčových expertních informací, kdykoli se pustíte do nového projektu.
S knihou se mimo jiné dozvíte:
- Proč lidé lépe vnímají antropomorfní formy a červenou barvu
- Jak v reklamní kampani účinně využívat zakořeněných archetypů
- V jakých případech je účelné zarovnávat objekty vůči jejich okrajům
- Jak výška a úhel pohledu ovlivňují kreativitu a vnímání produktu
- Který druh internetové reklamy je z pohledu uživatele nejvýhodnější
- Jakými technikami zatraktivnit interiér kavárny či prodejny
- Jaké jsou nejčastější zdroje chyb a špatného užívání designu
- Kde leží kompromis mezi flexibilitou a použitelností produktu
- Kdy a jak v designu zohlednit selektivní percepci a interferenční efekty
- Co ovlivňuje čitelnost textu a proč bývá obrazová informace údernější
- Která pravidla a techniky využít při tvorbě nového layoutu