Téma publikace souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoretické vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. Příklady z každodenního života ilustrují probírané jevy a slouží k lepšímu pochopení dané problematiky. Text sumarizuje vědecké poznatky z této oblasti a klade důraz na jejich praktickou aplikaci ve výuce cizích jazyků v podmínkách našeho edukačního kontextu. Kniha je určena pro studenty a pedagogy učitelství cizích jazyků i metodiky.
doc. PhDr. Gabriela Lojová, Ph.D., je vedoucí katedry anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakulty UK v Bratislavě, zaměřuje se na psychologii učení a vyučování cizích jazyků, publikuje odborné knihy a články.
Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., působí v Centru pedagogického výzkumu na Pedagogické fakultě MU v Brně, zaměřuje se na metodologii pedagogiky, strategie učení se cizím jazykům, publikuje odborné knihy a články.