Podniková ekonomika se zabývá podnikem (firmou), jeho cíli a funkcemi, jeho životními fázemi, organizací, hlavními činnostmi a jejich řízením, zkoumá také zvláštnosti jednotlivých druhů podniků. Čerpá poznatky z obecné ekonomické teorie i z celé řady dalších vědních disciplín, jako je teorie řízení, statistika, matematika, finance, účetnictví aj. Podniková ekonomika je nejen teoretickou vědní disciplínou, ale i disciplínou praktickou: podnikatelům, živnostníkům, ekonomům a manažerům dává poučení, jak mají vést svůj podnik, aby pracoval s co nejvyšší výkonností a hospodárností, aby tvořil nové hodnoty a tak obstál v náročném tržním prostředí, a to nejen na národním trhu, ale i trhu Evropské unie, resp. celého světa. Pozornost je věnována výrobním podnikům, bankovním podnikům, dopravním a spojovým podnikům i podnikům obchodním. Nejsou opomenuty ani malé a střední podniky a podniky s mezinárodní účastí. Zařazena je také problematika zdravotnických zařízení, ekonomika neziskových organizací a ekonomika sportu. Kniha obsahuje i stručný ekonomický slovník a rejstřík.
Oproti předchozímu vydání jsou mnohé kapitoly aktualizovány a rozšířeny, některé zcela přepracovány.
Páté, přepracované a doplněné vydání této mimořádně úspěšné publikace je určeno nejen studentům, ale řadu cenných rad zde najdou také podnikatelé a manažeři z praxe, pro které je znalost nejnovějších poznatků a trendů z oblasti podnikové ekonomiky důležitým předpokladem úspěšného řízení podniku.