„Zájem čtenářů, který vede nakladatelství k rozhodnutí vydat již počtvrté knihu Andreje Tušera Ako sa robia noviny, je nejlepším lektorským či recenzentským posudkem. Podstatná je ještě jedna věc – žánrová oblast. V oblasti odborné i populárně vědné literatury se opakovaně vydávají – na rozdíl od krásné literatury – knihy jen velmi vzácně. Pouze díla zakladatelská anebo syntetická a inovativní. Základním kamenem úspěchu knihy je jednak způsob, jakým autor vymezil téma knihy, jednak volba komunikační strategie. Téma je dobře zvolené, týká se atraktivního a pro běžného konzumenta lákavého a tajemného světa novin. Neméně účinné jsou vypravěčské strategie, které autor zvolil. Zaměřil se na co možná nejširší čtenářské publikum, kterému dokáže srozumitelným, jasným a poutavým způsobem objasnit složité problémy mediálního trhu v oblasti tištěných médií, konstrukce mediálního produktu typu noviny a konečně profesního profilu novináře a novinářské etiky.“
Prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky
Fakulta sociálních studií Masarykovy Univerzity Brno
„Recenzent toto záslužné dielo vníma predovšetkým ako zasvätenú teoreticko-praktickú príručku pre vysokoškolských študentov masmediálnej komunikácie a žurnalistiky, ktorí sa hodlajú špecializovať na printové médiá, ako aj pre všetkých záujemcov o danú problematiku z profesionálnych i laických sfér. Ide o výnimočné dielo, ktoré v sebe integruje najlepšie skúsenosti z dlhoročnej úspešnej novinárskej kariéry autora, relevantné výsledky jeho vedeckovýskumných a vedecko-publikačných aktivít, ako aj bohaté poznatky z vlastnej pedagogickej praxe. Profesor Tušer pripravil do tlače v poradí už 4. vydanie publikácie (prvé vydanie vyšlo v roku 1999) nielen preto, že je o ňu záujem, ale aj preto, že sám cíti vnútornú potrebu svoje dielo neustále zdokonaľovať tak, aby reflektovalo diachrónny obraz printovej masmediálnej scény z aspektu jej dynamického štruktúrneho a typologického vývoja, v oblasti procesu redigovania a v trajektórii samotnej novinárskej profesie.“