Účelem publikace je seznámit čtenáře se základními aspekty vztahu veřejné správy a regionálního rozvoje. Sestává z několika částí, věnovaných regionální politice státu jako významné základně pro formování strategických koncepcí rozvoje regionů, vývoji pojetí regionální politiky a regionálního managementu na evropském kontinentu, klíčovým zásadám pojetí regionální politiky a Evropské unie a roli strukturálních fondů EU v uskutečňování rozvoje cestovního ruchu jako významnému zdroji prostředků pro rozvoj regionů. Autor v první části vysvětluje obecné zásady regionální politiky a charakterizuje její makroekonomické a mikroekonomické nástroje. Další část pojednává o vývoji regionální politiky na evropském kontinentu - a to od jeho počátků v Anglii až po integraci regionální politiky v současnosti. V třetí tématické části jsou objasněny hlavní rysy a podstata strategického plánování, jako jednoho ze základních nástrojů projektování rozvoje regionů. V závěrečné části je pojednáno o zásadách regionálního marketingu jako relativně novém přístupu k řešení problematiky regionálního rozvoje. Obsah publikace odráží dlouholeté zkušenosti autora a to jak badatelské, tak i pedagogické - s danou problematikou. Dílo uvádí a podrobně osvětluje obsah a význam všech nejdůležitějších pojmů a jejich souvislostí, které by měl znát každý, kdo se potřebuje v dané problematice orientovat.