Tato kniha je prvním pojednáním na českém knižním trhu věnovaným důležitému tématu etiky ve veřejné službě. Kniha se zaměřuje na morální standardy ve veřejné službě, zvláštní pozornost je věnována úředníkům, a to jak v ústřední správě státu, tak na místní úrovni. Práce se zabývá rovněž různými formami vztahů veřejných úředníků a politiků i etikou rovných příležitostí, neboť ty představují jeden z klíčových problémů etiky ve veřejné službě. Veřejný zájem, jemuž mají úředníci ve své činnosti sloužit, a veřejná odpovědnost jsou důležitými aspekty etiky ve veřejné službě – práce proto obsahuje nejen analýzu moderní praxe, ale i výklad historické geneze veřejného zájmu. Kniha se zabývá kodexy etiky pro úředníky, posuzováním správní diskrece, průnikem nového veřejného managementu do veřejné správy, a to v kontextu moderního vývoje veřejné správy, a vývojovými trendy pro nové tisíciletí. Ve výkladu je využívána konkrétní zkušenost z různých správních systémů vyspělých liberálně demokratických režimů, kromě britské veřejné správy zejména USA, Kanady, Austrálie a Nového Zélandu.