Předmět sociologie zpravodajství poskytuje základní orientaci v pohledu na zpravodajství jako na sociální fenomén, seznamuje studenty se základními teo-riemi, které se vztahují k popisu produkce zpráv, s faktory, které se na transformování událostí do zpráv podílejí, i s teoretickými koncepty popisujícími vliv zpravodajského žánru na společnost. Podrobněji čtenáře seznamuje s již klasickými koncepty mediálních studií, jako jsou zpravodajské hodnoty (news values), gatekeeping a agenda setting (nastolování agendy), včetně metodického popisu výzkumů, které stály u jejich zrodu. Kniha mapuje aktuální stav českého mediálního zpravodajství, srovnává kvalitu a zpravodajské pokrytí událostí celoplošných komerčních i nekomerčních médií a přináší řadu zajímavých kazuistik a výzkumů na toto téma. Je určena studentům žurnalistiky, mediálních a komunikačních studií, publicistům, pracovníkům v médiích i zájemcům o tuto problematiku.