Zařazeno v kategoriích: EKONOMICKÁ LITERATURA, Finance a podnikání

Strategické aliance se zahraničními partnery

Vodáčková Olga

Dostupnost
rozebráno
Vydavatel
Počet stran
140
Místo vydání
Praha
Rok vydání
2002
Formát
A5
ISBN
80-7261-058-9
EAN
9788072610587
Nová kniha zkušených autorů, poradců a pedagogů L. Vodáčka a O. Vodáčkové, kterou v těchto dnech na knižní trh uvádí nakl. Management Press, se zaměřuje na téma navýsost aktuální a životně naléhavé – zejména pro české podniky působící v relativně otevřené ekonomice a v období příprav na vstup do Evropské unie – na dovedné vytváření podnikatelských aliancí se zahraničními subjekty, protože právě ty patří k osvědčeným způsobům transferu moderních technologií, manažerského know-how, snižování podnikatelského rizika, urychlování inovačního a investičního rozvoje čili zvyšování konkurenceschopnosti a posilování předpokladů "přežití" na náročných globalizujících se trzích. V české odborné ekonomické literatuře je kniha Strategické aliance se zahraničními partnery první prací, která tuto problematiku komplexně objasňuje, zvláště se zaměřením na aliance českých podniků se zahraničními partnery. S využitím rozboru bohaté teoretické i aplikačně orientované zahraniční literatury a v konfrontaci s domácími zkušenostmi autoři systematicky vysvětlují pojetí, ekonomické místo a význam strategických aliancí v mikroekonomické sféře. Uvádějí kritéria a postupy pro vyhodnocení účelnosti vzniku strategické aliance, přípravu jejího postupného vzniku, fungování, popř. ukončení jejích činností. Krokem za krokem se čtenář seznámí s ověřenými postupy tvorby a využívání aliancí dvou či více partnerů (alianční sítě v globální ekonomice). Výklad má velmi moderní koncepci. V souladu s aktuálními názory světové teorie a praxe charakterizuje tři hlavní vzájemně propojené oblasti využívání aliancí. Jsou to : - sdílení činnosti a zdrojů partnerů; - redukce konkurenčních střetů (“spolupráce s konkurencí”); - vznik, přenos a využití znalostí v současné informační společnosti. Kniha je určena především zájemcům o praktickou aplikaci strategických aliancí v české mikroekonomické sféře. Své uplatnění najde i při manažerském studiu na vysokých školách ekonomického směru a při zvyšování kvalifikace vrcholových manažerů, zejména pak při studiu MBA a v dalších formách postgraduálního studia.
Strategické aliance se zahraničními partnery

Ostatní s tímto titulem kupují:

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu