Kniha autorů, kteří mají značné zkušenosti v oblasti hromadných sdělovacích prostředků a moderních komunikačních médií, se zabývá autorskoprávními aspekty jednotlivých médií a žánrů. Dílo obsahuje definice a rozbor jednotlivých druhů hromadných sdělovacích prostředků, žánrů, v nich používaných, a autorských děl, jimi šířených, z pohledu českého právního řádu.
Těžištěm knihy je přehled relevantních právních úprav, zaměřených na tvorbu, užívání a ochranu autorských děl v tiskovinách, rozhlasu, televizi, filmu a v moderních komunikačních médiích, především Internetu, a to včetně detailního rozboru vybraných ustanovení autorského zákona a jejich případného kritického zhodnocení. Najdeme zde i popis ochrany autorských děl v hromadných sdělovacích prostředcích v občanskoprávní a trestněprávní oblasti, reflektující již nový trestní zákon. Součástí díla je rovněž relevantní judikatura a obsáhlý seznam zdrojů práva a literatury.
Kniha je určena pro právníky, novináře a publicisty, studenty vysokých škol především právního, manažerského, marketingového a žurnalistického zaměření, odborníky na public-relation, podnikatele, manažery a zaměstnance hromadných sdělovacích prostředků včetně internetových médií, kolektivní správce, soudce, státní zástupce a policisty, orgány veřejné moci a všechny zájemce o autorskoprávní problematiku.