Je pro vás a vaši firmu důležité, aby vaše prezentace byly kvalitní, zapamatovatelné a účinné?
Jsou prezentace součástí vaší obchodní strategie, nebo je používáte zcela nahodile?
Klíčovým pojmem dnešního obchodního světa je „odlišnost“. Tento pojem označuje to, čím vaše firma osloví klienta lépe než konkurence. Mezi lišící se faktory patří bezesporu cena, kvalita produktu, jeho spolehlivost atd. Ale to není všechno. Klienti jsou často ochotni zaplatit vyšší cenu výměnou za lepší kvalitu či výjimečnou pozici. A naopak budou ochotni akceptovat nižší kvalitu, jestliže se nevymkne určité mezi a dostanou-li lepší cenu a větší slevy.
Ať už je odlišujícím se faktorem vaší firmy cokoliv, vaši klienti by o tom měli vědět. Musejí si být jisti, že co vy nabízíte za své ceny atd., plně odpovídá jejich požadavkům. V praxi to znamená, že je pouze jediný způsob, jak vaši firmu odlišit od jiných, a to schopnost přesvědčit, tedy prezentovat. A zhodnotím-li všechny prezentace, co jsem za celá ta léta viděl, musím uznat, že by se nám všem, mladým obchodním zástupcům i výkonným ředitelům, hodil intenzivní kurz o prezentacích a jejich provádění. A právě o tom je tato kniha.