Učebnice Francouzština pro firmy je určena studentům vysokých škol ekonomického zaměření, ale i všem ostatním, kteří již ovládají francouzský jazyk na středně pokročilé až pokročilé úrovni a potřebují se zdokonalit v odborné francouzštině zaměřené na hospodářskou sféru.
Kniha je rozdělena do tematických okruhů, týkajících se jednotlivých činností podniku:
* hledání zaměstnání a řízení lidských zdrojů
* základní charakteristiky podniku a jeho rozvoj
* život výrobku (produkce, marketing, distribuce, obchodní akce)
* finance (banka, burza, účetnictví, daně)
* představení jednotlivých forem vnější i vnitřní komunikace podniku pro využití v osobní i profesní praxi (sjednání schůzek, organizace obchodní cesty, telefonování atd.)
Závěrečná kapitola zasazuje podnik do širšího makroekonomického prostředí a seznamuje čtenáře se základní francouzskou odbornou terminologií v této oblasti.
Každá kapitola se skládá z několika podkapitol, které obsahují:
* úvodní text (texty jsou doplněny úryvky autentických dokumentů, jako např. články z francouzského tisku, ale i vzory smluv, inzeráty, dialogy atd.)
* přehled klíčových slov a slovních spojení
* kontrolní cvičení a závěrečné překladové cvičení
* úkoly k zamyšlení pro samostatnou práci studenta
* klíč ke cvičením
Na konci učebnice najdete francouzsko-český slovníček rekapitulující probranou slovní zásobu, který vám usnadní práci s knihou i odbornými texty.