Po úspěšné knize Letecké katastrofy a jejich vyšetřování přichází letecký publicista Lukáš Musil s jejím pokračováním. Autor vybral dalších 40 leteckých havárií, které ovlivnily vývoj letecké dopravy po druhé světové válce. První se odehrály v padesátých letech minulého století, k posledním došlo relativně nedávno, vesměs jsme jejich pamětníky, dozvěděli jsme se o nich z médií. Příčiny leteckých katastrof se liší. Za některými stály technické problémy, jiné zapříčinily špatné meteorologické podmínky nebo chyba pilotů či pozemního personálu. Nejčastěji však došlo k nešťastnému souběhu více různých faktorů. Oproti prvnímu dílu se v této knize setkáte také s katastrofami, jejichž pozadí bylo ryze kriminální. V sedmdesátých letech minulého století se v letecké dopravě objevil nový fenomén - terorismus. Stál za tragickými haváriemi Boeingu 747 americké společnosti PAN AM nad skotským Lockerbie nebo Boeingu 707 společnosti Korean Air, který se roku 1987 ztratil nad Indickým oceánem. Od devadesátých let minulého století se svět začal setkávat se zcela novou příčinou leteckých havárií, a sice úmyslným způsobením pádu letadla pilotem. Stalo se tak v případě letů SilkAir 185 v roce 1997, Egyptair 990 v roce 1999 nebo Germanwings 9525 v roce 2015. Kniha vás přehledně provede událostmi, které konkrétním leteckým katastrofám předcházely. Věnuje se nejen jejich příčinám, ale také následkům a opatřením, jež přispěla ke zlepšení bezpečnosti v letecké dopravě. V neposlední řadě vám umožní nahlédnout pod pokličku vyšetřovatelům, jejichž práce nebyla vždy jednoduchá...