Zákon č. 370/2017 Sb., o platebním styku
Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů
Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty
Úpravou ustanovení § 189 zákona č. 370/2017 Sb. se pro poskytovatele služby nepřímého dání platebního příkazu uplatní obecně platná lhůta pro poskytnutí plnění, tj. bez zbytečného odkladu. V § 236 dochází k legislativně technické změně (oprava odkazu).
Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele:
Zákon o platebním styku
Zákon o oceňování majetku
Upozornění na změnu:
Zákona o dani z přidané hodnoty
Návrh změny zákonů v souvislosti s přijetím zákona o trhu s nevýkonnými úvěry zasahuje do prostředí poskytování bankovních úvěrů, a to v tom smyslu, že rozšiřuje výčet činností, které může banka, spořitelní a úvěrní družstvo a nebankovní poskytovatel spotřebitelského úvěru vykonávat o tzv. správu nevýkonného úvěru. Tato činnost je definována v zákoně o trhu s nevýkonnými úvěry, který je primárním transpozičním předpisem směrnice. Dále dochází k vymezení některých nových povinností poskytovatelů spotřebitelských úvěrů (pravidla týkající se uplatňování vhodných opatření vůči spotřebiteli v prodlení před zahájením vymáhání spotřebitelského úvěru, informační povinnosti při změně úvěru).
Nová právní úprava napraví současné právně problematické pojetí prováděcích nařízení vlády a zároveň umožní operativně reagovat na potřebu poskytnutí podpory v souladu s účelem Fondu a v mezích pro použití peněžních prostředků Fondu stanovených v § 3 zákona tak, aby podpora působila efektivně a výzvy k podávání žádostí o podporu bylo možno připravit a implementovat co nejrychleji. Nahrazením nařízení vlády, tedy obecně závazného právního předpisu, rozhodnutím výboru Fondu, které bude vydáváno na návrh ministra s následným souhlasem vlády, dojde nejen ke zjednodušení přípravy programů, ale přinese také zvýšenou flexibilitu, rychlejší účinnost a přehlednost. Provázanost Fondu a Ministerstva pro místní rozvoj (dále jen „MMR“) se zachováním vazby na vládu pak umožní zvýšenou možnost kontroly aktivit Fondu v souladu s principy 3E a principy auditu výkonu. Zapojení informačního systému do příjmu žádostí usnadní a zrychlí administraci celého procesu a zjednoduší administrativní náročnost nejen na straně poskytovatele, ale především na straně žadatele. Zároveň informační systém usnadní komunikaci žadatelů a příjemců podpor s Fondem, a v neposlední řadě také umožní spravovat pohledávky po celou dobu jejich splatnosti.