Jak na´zev a obálka knihy napovi´da´, jedna´ se o urcˇity´ rozpor mezi ti´m, co vidi´me a co cˇteme. Napeˇti´ mezi obrazy, slovy a jejich významy v sˇiroke´m slova smyslu ra´muje te´ma publikace zameˇrˇene´ na porozumeˇni´ vizua´lni´ komunikaci. Jeji´ ru°zne´ formy na´s denneˇ obklopuji´, zˇijeme v dobeˇ, ktere´ dominuji´ obrazova´ sdeˇleni´. Tato popula´rneˇ naucˇna´ kniha, určená čtenářům od patnácti let, si klade za ci´l poskytnout kli´cˇ k tomu, jak vsˇudyprˇi´tomne´ obrazy cˇi´st a jak je kriticky´m okem vni´mat. Teoreticky se kniha opi´ra´ o se´miotiku a graficky´ design, ktery´ je dnes synonymem pro vizua´lni´ komunikaci. Jeji´m hlavni´m posla´ni´m je rozvi´jeni´ vizua´lni´ gramotnosti, steˇzˇejni´ kompetence pro kritické myšlení. Zároveň je i cenným nástrojem k posilování mediální a informační gramotnosti, kreativního myšlení a k prohloubování citlivosti vu°cˇi funkcˇni´ a esteticke´ rovineˇ vizua´lni´ho jazyka. U´kolem knihy je take´ uka´zat, jak kreativneˇ vyuzˇi´vat digita´lni´ na´stroje, ktere´ běžně pouzˇi´va´me, nebotˇ di´ky technologicky´m vymozˇenostem je veˇtsˇina z na´s aktivni´mi tvu°rci vizua´lni´ komunikace. Kniha sestává z praktických cvičení – kritických otázek a tvůrčích úkolů a najde uplatnění také u učitelů ve všeobecném vzdělávání. Grafický design a ilustrace Karla Gondeková a Karolína Šebková. Kniha vychází v koedici se vzdělávací platformou Designéři dětem.