Genesis, první kniha Bible, uvádí morálního Boha všech lidí, jenž představuje diametrální protiklad předchozího mytického světa kmenových bohů. Bůh stvořil svobodného člověka k transcendentálnímu účelu ("buďte svatí, jako já jsem svatý") a pověřil jej jedinečnou rolí v zápase s pohanskými ideologickými silami rozkladu. Tento svět je zázračným darem lidstvu a člověk je jeho hospodářem.
Autorovy komentáře dokonale zprostředkují knihu Genesis dnešnímu vnímání a osvětlují její podivuhodnou shodu s vědeckými poznatky o vzniku světa. Podstatné je i to, že ukazují, jak se v západní společnosti - v důsledku klesajícího významu biblického učení o přirozenosti člověka a o Božím řádu - rodí toxické ideologie pomýleného sociálního inženýrství, které popírají zdravý rozum, protože jejich původci podlehli příslibu hada z rajské zahrady "budete jako bohové znát dobro a zlo".
Výraz Jisra-el znamená "zápas s Bohem". Bůh tedy očekává, že se s ním věřící budou také přít, aniž by to bylo považováno za zpochybňování Boží autority nebo za příznak slabé víry. Bůh nás ujišťuje, že diskuse se očekává a že může být záslužná. Věřící se nesmějí poddat absolutní jistotě, neboť ta je neklamnou známkou fanatismu, a lidská duše potřebuje pochybnosti k pokoře. Stoprocentní jistota je jed. Neznáme jiné náboženství, které by podporovalo pochyby svých stoupenců - a už vůbec ne žádný takový politický směr.