Nová kniha z nakladatelství KANT představuje výběr z aktuálního malířského díla Jiřího Šiguta, v němž se autor vyrovnává se zkušeností digitálního (číselného) přepisu vizuální informace. Na základě rozkrývání komprimačních procesů (práce s pixly) přehodnocuje situaci a podobu dvou zvolených žánrů – portrétu a krajiny - v rovině „ukládání paměti“. Objevuje v tomto směru poetiku volených číselných řad, které esteticky definují jak tvarovou tak barevnou podobu výsledných „obrazů“. Autor tak nastoluje celou řadu otázek spojených s proměnou lidského smyslového vnímání i s transformací ontologického pohybu, v němž si vědomí konstruuje pilíře pro představu o smyslu bytí. Číselné definice obrazového východiska nahrazují fyzické předlohy. Překlápí je v textový zápis. Jak se však tento „skrytý“ záznam ukládá v paměti, která není strojově mechanická? Co tento proces může znamenat pro potenciál lidské paměti, ať už osobní, nebo historické? Editorem monografie a autorem úvodu je kurátor Petr Vaňous.