Vozy všech kategorií vyráběla a exportovala firma Ringhoffer doslova do celého světa. Kniha představí téměř zapomenutou skutečnost, že se vagónka Ringhoffer z pražského Smíchova jako první ze zemí Rakousko-uherské monarchie věnovala také výrobě vozů pro exportní zakázky. Čím se lišila vývozní vozidla od tuzemských? Unikátní a dosud nepublikovaný soubor fotografií a dokumentů od první exportní zakázky (1867) do znárodnění firmy. Mimořádně zajímavý soubor historických skleněných negativů, které firma pořizovala od roku 1875 až do 40. let 20. století, dokumentuje období od první zakázky určené pro severoitalskou železniční společnost Societa per le Ferrovie dell’Alta Italia v roce 1867, a další významné dodávky do zahraničí. Kromě běžných osobních i nákladních vozů lze sledovat i dodávky vozů salonních, luxusních rychlíkových a dokonce také lůžkových a jídelních. Bez povšimnutí nezůstane ani závěrečné období tzv. nových poměrů (50. léta 20. století), kdy se následovník – národní podnik Tatra – začal stále více orientovat na výrobu tramvají. Textovou část doplňují podrobnosti o jednotlivých odběratelích a dodávkách, tabulkové přehledy dodaných vozů s výrobními čísly a označením, a také, pokud se dochovaly, rekonstruované typové výkresy.Publikace obsahuje německé a anglické resumé.