Jan Paul je výrazným solitérem současného českého malířství. V galerii představil výběr z obrazů, které vytvořil po roce 2004, kdy se prožitek z doprovázení umírající matky hluboce vepsal do jeho myšlení i přístupu k tvorbě. Autor se rozhodl malovat prsty. Obrazy figurální, zabývající se tíživými tématy života, i díla nefigurativní, v nichž světlo symbolizuje naději, vyjadřují duchovní celek ve snaze konfrontovat pomíjivé a věcné. Pro jejich obsahovou výstižnost i specifické světelné podání autor obrazy nepojmenovává. Další autorovu polohu najdeme v triptychu Vzkříšení. Triptych, zamýšlený jako oltářní obraz, začal vznikat koncem roku 2010, a autor ho dokončil koncem roku 2020. Jeho smyslem je vyjádření vztahu a úcty nejen ke Kristu a jeho vykupitelskému dílu, ale k celému křesťanství, které významně ovlivnilo světové myšlení a kulturu. Tento postoj podstatně ovlivňuje po roce 2004 jeho malířskou tvorbu, v níž se zabývá existenciálními tématy. Fyzická konečnost člověka však pro něho není otázkou definitivnosti lidské existence, ale východiskem k tomu, co člověka přesahuje. Triptych Vzkříšení tak zcela logicky právě toto téma vyjadřuje.