Publikace Hany Tillmanové se zabývá fenoménem dřevěného divadla pro 2000 diváků, které stálo nad někdejší Koňskou bránou na okraji Vinohrad. Jeho stavbu inspiroval Ital Eugenio Averino, rodák z Ancony (1827–1880), ředitel společnosti tanečníků a akrobatů. Jeho rodina měla k Praze zvláštní vztah, protože už jeho otec vystupoval se svými akrobaty ve Stavovském divadle a na Karlově náměstí. Teatro italiano působilo jenom pět let, za tu dobu se zde vystřídalo několik nájemců, včetně cirkusů. Byla to první vysloveně mezinárodní scéna v Praze a zároveň první budova v Praze, která – po způsobu varieté – měla hlediště a lóže s restauračními službami. Nakonec se ukázalo, že pro takové divadlo Praha kolem roku 1880 ještě nemá dost obyvatel, ale přesto se na tomto jevišti do Prahy dostala řada vynikajících umělců a hlavně – Teatro italiano byl nový sociologický fenomén, který dával Praze punc velkoměsta.