Portrét významného českého dramatika, filmového scenáristy a režiséra Antonína Mášy (1935-2001), který se nesmazatelně zapsal do dějin českého filmového a divadelního umění druhé poloviny 20. století. Absolvoval scenáristiku a dramaturgii na pražské FAMU, působil ve Filmovém studiu Barrandov a výrazně zasáhl do tvorby tzv. nové vlny československé kinematografie 60. let. Jako dramaturg byl podepsán pod filmy jako např.Případ pro začínajícího kata, Adelheid či Údolí včel. Mezi jeho nejbližší spolupracovníky patřili, mimo jiné, scenárista Pavel Juráček a režisér Evald Schorm. V roce 1971 byl nucen FSB opustit, nadále psal pod cizími jmény. Psal zejména filmové a televizní scénáře (Každý den odvahu, Co je vám, doktore? aj) a divadelní hry (Rváč, Podivní ptáci aj.). Spolupracoval s Laternou magikou. Podle vlastní divadelní hry Noční zkouška vytvořil film Byli jsme to my?. Publikace je doplněna o řadu fotografií a obsáhlý soupis díla.