V pořadí již čtrnáctém sborníku Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ) čtenářům předkládáme výběr z příspěvků přednesených na čtyřech pravidelných setkáních AUČCJ uskutečněných v průběhu roku 2019. Mezi přispěvateli pochopitelně převažují učitelé češtiny jako cizího jazyka, ale najdeme zde rovněž lingvisty, specialisty na kulturu a reálie různých jazykových oblastí a další odborníky. Čtenáři ve sborníku tradičně najdou informace o nově vydaných publikacích či projektech v rámci oboru a představení různých spolků a organizací, které se zabývají výukou češtiny jako cizího jazyka. V rámci prezentace prací studentů a absolventů upozorněme např. na příspěvek zabývající se atraktivním tématem využití dramatických prvků ve výuce gramatiky. Každé ze setkání se v roce 2019 zaměřovalo na sdílení zkušeností s výukou studentů z určité jazykové oblasti. Podařilo se nám tak sesbírat příspěvky popisující zkušenosti z práce se studenty s arabským, vietnamským, slovanským (zejména ukrajinským a ruským), švédským či německým mateřským jazykem. Prostřednictvím příspěvků z minilekcí perštiny nebo vietnamštiny mohou čtenáři pro změnu nakouknout pod pokličku i těmto jazykům.