Monografie je strukturovaná do čtyř klíčových kapitol (Něco málo k teorii, Aktivity, Příkladová realizace hodin, Návody na tvorbu aktivit s IT). Autorky zvolily téma, které je velmi aktuální, avšak velmi málo vhodně zpracované jak v oblasti teoretické, tak pro potřeby pedagogické praxe. Dalším výrazným kladem je „zacílenost“ na cizojazyčnou výuku, v tomto případě na výuku angličtiny na 1. stupni ZŠ.
Autorky výstižně vymezují samotný pojem ICT a přehledně charakterizují jeho implementaci do vzdělávání v současném českém školském systému. Stěžejní jsou poté podkapitoly vymezující konkrétní užití ICT ve výuce na 1. stupni ZŠ, a zejména ve výuce cizích jazyků.
Praktická část přináší celou řadu aktivit vhodných pro cizojazyčnou výuku s použitím výpočetní techniky. Jednotlivé aktivity jsou adekvátně zvoleny, srozumitelně popsány, a v neposlední řadě je jasně definován jejich didaktický přínos. Příkladové realizace hodin detailně popisují jednotlivé odučené hodiny s využitím ICT, včetně tří důležitých částí reflexe těchto hodin – popisem výchozí situace, efektivitou užité ICT a míry dosažení vyučovacích cílů.
Závěr publikace obsahuje návody na tvorbu aktivit s IT, které detailně a názorně popisují krok za krokem, jak jednotlivé výukové aktivity založené na užití IT vytvořit.