Filosofka a teoložka Lenka Karfíková se ve své nové knize obrací k té stránce Origenova díla, která bývá vedle jeho eschatologie (konečného obnovení všech věcí zbavených porušitelné tělesnosti) pokládána za nejspornější, totiž k jeho představám o původu duše a jejím příchodu do pozemského těla. Srovnání s dalšími starokřesťanskými autory ovlivněnými platonismem, totiž s Mariem Victorinem a Aureliem Augustinem, ukazuje Origenův pokus jako jedinečný, zároveň však nikoli zcela ojedinělý. Autorka sleduje Origenovo systematické dílo jako pozoruhodný pokus o christianizaci platonismu, za nějž autor sklidil mnoho kritiky nejen mezi svými souvěrci, ale také na straně platoniků. Jejím cílem ovšem není Origena rehabilitovat, neboť, podle jejích slov, tento mimořádný učenec a odvážný myslitel, který stál u zrodu teologie jako oboru, žádnou rehabilitaci ve skutečnosti nepotřebuje.