Kniha předává nové poznatky o možnostech ovlivňování participace obyvatel na kulturních aktivitách podnikatelům v kultuře, managementům kulturních institucí, politikům a odborným pracovníkům státní, krajské a městské správy, kteří se zabývají rozvojem kultury. Z pozic několika vědních disciplín analyzuje vývoj vnějšího formativního rámce a předpokladů participace na kulturních aktivitách, zabývá se disponibilitou, atraktivitou a dostupností kulturních cílů, upozorňuje na dosud málo využívané aplikační možnosti logistiky, analyzuje vztahy návštěvnosti kulturních cílů a lidnatosti, životní úrovně a cestovního ruchu v krajích České republiky. Získané poznatky vkládá do scénářů možného budoucího vývoje a formuluje z nich zásady pro řízení kultury a kulturních institucí v praxi. Vysvětluje postupy aplikace logistiky v kulturních institucích a při organizování kulturních akcí, obsahuje přehled vhodných metod a inspirativní příklady s bohatým fotografickým doprovodem. Vychází v edici Společnost