Ačkoliv responzivní design je ve světě webdesignu vcelku nový pojem (poprvé ho použil Ethan Marcotte v roce 2010 ve svém článku pro magazín A List Apart), stačilo pouze několik let k tomu, aby se stal nepostradatelnou technikou pro tvorbu webových stránek, protože za tu dobu se webové prostředí stačilo změnit doslova k nepoznání. Už nějakou dobu neplatí, že webové stránky se zobrazují hlavně na desktopových PC a noteboocích s velkými obrazovkami – dnešní realita je taková, že se zobrazují úplně všude, od mobilních telefonů přes tablety až k chytrým televizím a dalším zařízením s přístupem na Internet. Nyní je ten pravý čas, abychom přestali vytvářet webové stránky s fixními rozměry a optimalizované pro konkrétní skupiny uživatelů a začali budovat skutečně responzivní weby, které se budou dobře zobrazovat (a dobře fungovat!) na nesčetných zařízeních, bez ohledu na to, jaký mají vlastně výpočetní výkon, velikost obrazovky, rozlišení nebo fyzické rozměry.