Provokativní kniha napsaná s cílem zajistit současným i budoucím generacím život, v němž technologie podněcují (ne zabíjí) přemýšlení, kreativitu a opravdové naplnění.
Jsou naše technologie pouze neškodnými nástroji současné reality? Liší se mysl lidí narozených před masovým rozšířením internetu a po něm? Jaký dopad mají technologie na digitální domorodce, tj. na ty, kteří nikdy nepoznali svět bez internetu? Žijeme ve světě, který byl ještě před pár desítkami let absolutně nepředstavitelný. Ve světě, kde dospělí tráví deset a více hodin denně online a děti používají ke hře i k učení tablety. Úžasné nové technologie nabízejí neuvěřitelné možnosti pro práci i zábavu. Ale znáte dobře jejich cenu?
Autorka postupně odhaluje jak
-neustálá stimulace audiovizuálními podněty ovlivňuje neuronové sítě v mozku
-může hraní digitálních her formovat mozek směrem k hráčské závislosti
-surfování na internetu staví do popředí instantní informace, namísto hlubších znalostí a porozumění tématu
-nadměrné používání sociálních sítí zabraňuje dozrávání empatie a identity mladého člověka
Kniha se zabývá také výhodami digitálního životního stylu a zkoumá
-jak hraní her zlepšuje zrak a motoriku
-jak dotykové přístroje pomáhají postiženým studentům ad.
„Kniha z pera baronky a současně velmi známé britské neurovědkyně Susan Greenfieldové přináší originální pohled na zcela novou situaci, ve které se nalézá lidský mozek ve věku moderních technologií, zejména internetu. Středem jejího zájmu je především mozek dětí a dospívající mládeže, který je vystaven neobvyklému proudu informací, přicházejícím ze všech stran. Kniha nás nutně vede k zamyšlení, zda digitální technologie nemohou kromě nepochybného přínosu působit i negativně na mozek našich dětí, který je ve svém vývoji velmi plastický. „ prof. MUDr. Josef Syka, DrSc., dr. h. c. – přední český neurovědec