Předkládaná publikace se poutavou formou zaměřuje na potřeby personálního řízení těch, kdo již řídí zaměstnance nebo se na tuto činost připravují. Pokrýva jak dovednosti řízení a vedení lidí, tzv. měkké dovednosti, tak i právní aspekty s tím spojené. Probíra kompletní funkce manažera, od přípravy na nábor zaměstnancu, přes jejich výběr, rozvoj, hodnocení, motivaci, odměňování, vedení disciplinárních rozhovoru, evidenci zaměstnancu, personální audit, podtrhuje duležitost komunikace s nimi, uplatňování emoční inteligence manažera, ukazuje na rozdíly mezi řízením a vedením a probíra další prvky potřebné pro výkon profese manažera. Přidaná hodnota této publikace spočíva nejen v tom, že je zde duraz na praktický přístup současného manažera v naší společnosti, ale také v tom, že tyto měkké dovednosti jsou doplněny pohledem pracovněprávních předpisu.